DEPREMDE OLUŞAN ZARARLARIN DASK’A İHBAR EDİLMESİ GEREKİR

Depremde yapılarda meydana gelen büyük veya küçük her hasarın poliçe kapsamında zararların giderilmesi için süresinde DASK’a ihbar edilmesi gerekmektedir. zira deprem sonucunda yapılarda meydana gelen zararların sigorta tarafından karşılanabilmesi için sigorta ettiren tarafından öncelikle hasar ihabarında bulunulması gerekmektedir.

DASK Hasar İhbarı Nedir?

Deprem veya bir doğal afet nedeniyle oluşan yer kayması, tsunami, yangın gibi durumlardan dolayı meydana gelen maddi zararların karşılanması için 2 yıl içerisinde hasar ihbarında bulunman gerekir. Yaşanan doğal afet neticesinde sigortalanan yapı üzerinde meydana gelen küçük veya büyük tüm zararlar için sigortaya başvurulabilir.

Deprem sonrasında hasar bildirimi, hasar tespiti gibi süreçler DASK tarafından düzenlenir. Hasar ihbarında istenen bilgi ve belgeleri eksiksiz bir şekilde ilettikten sonra işlemin durumunu takip etmek için ise Zorunlu Deprem Sigortası (DASK) hasar sorgulama üzerinden yapılan ihbarın durumu ve sonucu sorgulanabilir.

Deprem Nedeniyle Hasar İhbar Bildirimi Süresi

Meydana gelen doğal afet neticesinde oluşan hasarların bildirimi esas olarak “Rizikonun gerçekleştiğini öğrendiği tarihten itibaren en geç 15 iş günü içinde DASK’a bildirme yükümlülüğü” hükmü ile düzenlenmiştir. Fakat bu durumun hak kayıplarına neden olması karşısında hasarın ve zararın öğrenilmesinin hemen mümkün olmaması nedeniyle bu hüküm lehe yorumlanmaktadır.

Hasar İhbarında İstenen Belgeler

DASK’ın Zorunlu Deprem Sigortası’ndan faydalanabilmeniz için binanızın tamamen ya da kısmı olarak zarar görmüş olması fark etmez; küçük ya da büyük maddi zararlar için de tazminat talep edilebilir. Depremin ve deprem sonucu meydana gelen yangın, infilak, tsunami ve yer kaymasının doğrudan neden olduğu maddi zararlarınızın, poliçenizde belirtilmiş limitler dahilinde tazmini için gereken bilgi ve belgeler şöyledir:

  1. Hasar Bildirimi (T.C kimlik veya poliçe numarası ile)
  2. Güncel Tapu Bilgisi
  3. Hasar Yeri Açık Adresi
  4. Sigortalı Telefonu

Tazminat Ödeme Süreci

Zorunlu Deprem Sigortası tazminatının hesaplanmasında, rizikonun gerçekleştiği yer ve tarihte, binanın yeniden inşasının mevcut piyasa koşullarındaki güncel maliyeti esas alınır. Fakat sigorta tazminatı, hiç bir durumda poliçede tanımlanmış sigorta bedelinden fazla olamaz. Her bir hasarda, sigorta bedelinin %2’si oranında “tenzili muafiyet” uygulanır.

Mevcut uygulamada, doğrudan sigortalı tarafından ya da yetkili sigorta şirketleri aracılığıyla yapılan hasar ihbarları, DASK tarafından değerlendirilerek hasar dosyası açılır ve hasarın tespiti için hasar tespit görevlileri atanır.

Zorunlu Deprem Sigortası Genel Şartları’na göre belirlenen tazminat tutarı, ilgili hak sahibine kısa mesaj olarak gönderilen şifreler aracılığı ile vatandaşlık numaralarını kullanarak herhangi bir Vakıfbank şubesinden alınabilmektedir.

detaylı bilgi için ilgili telefon numaraları üzerinden irtibata geçebilirsiniz.

Avukat Adem AYDIN

 

 

 

Detaylı Bilgiye Ulaşmak İçin Tıklayınız>>> https://hazarhukuk.com.tr//faydali-bilgiler/

Daha Detaylı Bilgi Almak İçin Bize Ulaşın —

Telefon: ( 0424 236 66 80 – 0530 349 38 49 – 0531 612 03 95 )

E-mail: hazarhukuklaw@gmail.com

Phone icon
Telefon
İletişim
WhatsApp icon
WhatsApp